Renuntarea la cumparare
1. Cadrul legal
Conform Ordonantei de Urgenta Nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate la distanta:
Consumatorul are dreptul de a se retrage din prezentul contract, fara a fi nevoit sa justifice decizia de retragere si fara a suporta alte costuri decat cele prevazute la art.13 alin.(3) si art.14 din O.U.G Nr.34/2014, in termen de 14 zile incepand de la ziua in care intra in posesia fizica a produsului. Cheltuielile de returnare sunt suportate de consumator.
Produsul returnat trebuie sa fie in aceeasi stare in care a fost livrat ( cu toate accesoriile, si documentele care l-au insotit). Nu se accepta pentru returnare produsele care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, socuri, urme de folosire excesiva si/sau interventii neautorizate etc.
2. Exceptiile
Nu pot fi denuntate contractele care au ca obiect furnizarea urmatoarelor categorii de produse:
a. Produse care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, socuri (nesemnalate ca si defecte estetice in primele 48 de ore de la receptionarea produsului).
b.Produsele care nu pot fi returnate din motive de protectie a sanatatii sau din motive de igiena si care au fost folosite de consumator.
c. Produse aduse pe comenzi speciale;
3. Exercitarea dreptului de retragere
Consumatorul informeaza Mahoarca cu privire la decizia de retragere din contract prin trimiterea unui email la adresa office@mahoarca.ro specificand numarul comenzii sau numarul facturii.
In termen de 48 ore lucratoare de la transmiterea notificarii, cumparatorul va primi pe e-mail numar de inregistrare si detalii cu privire la solicitarea inaintata.
Nu se accepta la retur atomizoare sau kit-uri de tigari cu atomizor incorporat ce au fost folosite ( vezi punctul 2 paragraful b )
4. Costuri si taxe speciale pentru renuntarea la cumparare
Costuri suportate de catre cumparator:
Costuri de retur si transport curier pentru produsul in cazul caruia cumparatorul renunta la achizitionarea produsului in termen de 14 zile de la receptia produsului. ( art.14. punctul 2 )
Daca produsul este returnat intr-o stare in care nu mai poate fi vandut ca si nou, se va solicita o taxa pentru readucerea in stadiul initial (daca este posibil) sau pentru a acoperi diferenta de pret rezultata din vanzarea produsului ca second-hand sau, la optiunea clientului, ii vom reexpedia produsul, pe cheltuiala acestuia. ( art.14.punctul 3 );
In cazul in care cumparatorul a optat pentru transport gratuit ( transport platit de catre Mahoarca ) la livrarea comenzi acesta va achita si contravaloarea transportului ( 15 lei ) .
Costuri suportate de catre vanzator:
Produs ce nu este conform cu specificatiile din oferta vanzatorului.
Produs ce nu este conform specificatiilor mentionate in comanda cumparatorului.
Produs nefunctional in primele 48 de ore de la receptie sau colete ce prezinta deteriorari la receptie ( deteriorarile trebuie metionate pe documentul de transport al curierul sau intr-un proces verbal intocmit in prezenta reprezentatului firmei de curierat ).
5. Rambursarea sumelor
Rambursarea sumelor se va face in cont bancar in cel mult 10 zile de la data la care este informat de decizia de retragere din contract a consumatorului, transmisa de catre vanzator(art. 13, punctele 1, 2, 3 si 4)
6. Receptionarea produselor retur va fi intotdeauna filmata ( incepanad cu deschiderea coletului ).